Oki Admin
Mesaj Sayısı : 390 Kayıt tarihi : 22/06/08
| Konu: Ultima Online: Kingdom Reborn Ptsi Haz. 23, 2008 1:51 pm | |
| Herkese Merhabalar.. Birkaç ay önce sunmuş olduğum EA Games çatısı altındaki Ultima Online'ın yenilenme ve gelişim projesiyle ilgili olarak yapılan yeni bilgilendirmeleri sizlerle paylaşmak istiyorum ancak öncesinde Kingdom Reborn ile ilgili ilk tercümemi sizlere tekrar sunuyorum.. - Alıntı :
1997 yılında Origin çatısı altında doğarak MMORPG'nin tahtını eline alan Ultima Online doğumunun 10.yılında farklı bir yüzle bizlere merhaba diyecek. Ultima Online geçen bunca zaman içerisinde UO2 gibi şuanda piyasada yer alan WOW tarzı bir görüntü ve oynanabilirliğe sahip projeye başlamış ancak EA'in isteğiyle projeyi yapım aşamasında sonlandırmıştı. Son yıllarda birçok MMORPG türünün çıkması ve sadece grafik, farklılık gibi nedenlerden ötürü bu oyunlara UO kitlesinin gitmesi anlaşılan EA içinde kaldırılmayacak bir durum almış.
Ultima Online oynayıpda yeni nesil MMORPG türlerini deneyen herkesin yaptığı ortak yorumlardan biri '' Ultima'daki heyecan, tad, atmosfer ve ortamı bulamadım. '' olmaktadır. Ultima Online farklıdır ve verdiği tad çok başkadır çünkü düşük grafik özelliklerine rağmen gerek kamera açısı gerek hazırlanan dünyanın gerçekçiliği gerekse oynanabilirliğin birleşmesiyle oluşan ortam insanı etkiler ve kendine bağlar.
Ultima Online resmi sitesinde dün yer alan açıklamada Ultima Oline'ın yeniden doğuşu müjdelendi. Şuan için çok fazla detay sunulmasada bazı teknik gelişimler özet şeklinde müjdelendi. Ultima Online clientı, yeni grafikler ve arayüz yeniden inşaa edilmekte.. Varolan temel yapının üzerine yapılacak olan bu gelişim sayesinde oside hesabı bulunanlar oyun içindeki eşyalarında ve sahip olduğu karakterlerde bir kayıp yaşamayacaklar. (Aynı kavram bizler yani sphere içinde geçerli olacaktır..) Yeni gelişim çalışmaları sonrası ortaya çıkacak olan yeni sürümle beraber eskiden olduğu gibi çok yüksek sistem konfigürasyonları istenmeyecek hatta bugün piyasada bulunan diğer MMORPG türlerinden daha düşük bir sistem gereksinimi olacak ancak 1997 yılındaki düşük bir sistem gereksiniminden daha fazlasına ihtiyaç duyulacak.
2007 yılında sunumu yapılacak olan yeni sürüm için EA Games çatısı altındaki Ultima Online Development Team yaklaşık olarak 8 aydır hummalı bir çalışma sürdürmekte ve bizlerle bu büyük sırrı ve süprizi paylaşmaktan gurur duymakta. Doğrusu uzun zamandır herkesin umduğu ancak yıllardır gelişim görmeyerek umudunu yitirdiği bir olaydı Ultima Online'ın gerçekçi anlamda gelişmesi ve günümüze uyum sağlaması. Artık bu öyle uzak bir tarihte değil. Darkscribe'ın son sözlerinde gördüğümüz üzere birçok sorumuzun bu yul bitmeden son bulacağı sözü verilemekte. Buda 2007 öncesinde yeni sürümün release edileceğinin göstergesi. Detaylar ve kapsamlı açıklamalar ilerleyen zamanlarda devam edecektir.
Görüntüler..
Offical Sitede Yapılan Açıklama=>
- Alıntı :
- Darkscribe - Producer - Ultima Online:
You are one of the very first to get a glimpse of a reborn Ultima Online. We won't be releasing more details for a bit, but we do want to let you know a few things: We are completely re-building the Ultima Online client with new graphics and a new easier-to-use interface. It is an in-place upgrade. That means you will be able to keep your characters, items, houses and everything else you've earned over the past nine years. We are committed to maintaining extremely low system specs. They will be higher than what UO launched with in 1997, but will still be far lower than almost any other MMORPG on the market. The launch will happen in 2007. There are many, many more surprises in store. The Ultima Online development team has been working hard for the past eight months to make real the vision of a thriving, vibrant Ultima Online. We are proud to finally let you in on our secret. Look for a full announcement soon.
I know you probably have lots of questions. Before this year ends, we will answer just about all of them, so keep watching www.uo.com.
::22 Aralık Tarihli Bilgilendirme:: Bu ay yayınlanan bu 3 screen shot, bize EA Games Ultima Online ekibinin uzun yıllardır Offical sunucuların çatısı altında bu oyunu oynayanların yapmış olduğu önerileri ve değerlendirmeleri dikkate alarak bazı düzenlemeler yapmakta olduğunu gösteriyor. İlk görüntülerden bu yana geçen süre içerisinde herkes tarafından yadırganan insan animasyonlarının üzerinde yeni çizim çalışmaları yapıldığı ve eskiye oranla daha fazla yol katedildiği görülmekte. Özellikle kafa kısımlarında daha önce gözlemlenen rahatsız edici orantısızlık ortadan kalkarak insan grafiği daha estetik bir hal almış durumda. İlerleyen zaman diliminde dahada büyük gelişmeler yaşanacağını hesaba katacak olursak bizleri iyi bir proje bekliyor diyebilirim. EA Games, Ultima Online ile özdeşleşen izometrik kamera açısından vazgeçmeyip mevcut grafiklerin sahip olduğu havayı bozmadan güncelleme amacında. Bu yüzden şuanda sahip olduğu 8 milyon oyuncuyla MMORPG türünün en popüler oyunu olan World of Warcraft ile grafiksel bir savaş yapmayacak. Grafiksel açıdan yapacağımız değerlendirme neticesinde Ultima Online hanesine bir eksi yazabiliriz. Bu eksiye rağmen EA Games'in esas amacı grafiksel bir savaşın içerisine girmekten ziyade oynanabilirliği olabildiğince geliştirip, sistem gereksinimlerini mümkün olduğu kadar düşük düzeye indirip geniş bir kitleye hitap edecek kavramlara sahip olmak böylece Ultima Online yenilenen yüzüyle eski popülaritesini yeniden kazanabilir. Oyunun mevcut haliyle bile offical sunucularında milyonlarca kişi tarafından oynandığını hesaba katacak olursak EA Games'in bu düşünceyle pekde hata ettiğini söyleyemeyiz. Yeni client, profil görüntüleri, çantalar ve daha birçok konuyla ilgili merak edilen oldukça çok detay olduğunu bilen EA Games bizlere bunlarla ilgili görüntüleri 2007 yılına girdikten sonra sunmayı planlıyor. Yeni clientta bizleri bekleyen en güzel yeniliklerden biriyse günümüz MMORPG'lerinde sıkça görmeye alıştığımız kısa yol tuşları atamaya yarayan; dinamik eşyaların (iksir vs ), yeteneklerin ya da büyülerin atanabildiği macro barları olacak. Bunun yanı sıra role play için daha iyi bir ortam sunma gayesiyle karakterlerin eskiden sadece diz çökmek ve selamlamakla kısıtlı olan animasyonlarını artırarak geliştirmeyi planlıyor. Böylece Kingdom Reborn sayesinde temel kavramları içerecek davranışların animasyonlara aktarılmış olmasıyla beraber daha akıcı bir rol yapma imkanına sahip olunacak. Müziklerinin günümüz MMORPG türlerinde ve diğer oyunlarda farklı bir yerinin olduğunu hepimiz çok iyi bilmekteyiz. Atmosferi yansıtan yerinde seçimler kullanıcıyı oyuna dahada çok bağlayan etkenlerden biri konumundadır. Bu eksikliğin bilincinde olan EA Games Kingdom Reborn ile beraber bizlere yeni oyun müzikleri daha gerçekçi ortam sesleri sunma amacıyla kapsamlı şekilde çalışmalarına devam ediyor. Kingdom Reborn projesiyle ilgili yaşanan gelişmeler şimdilik bu kadar yeni haberleri yine bu başlık altında sunmaya devam edeceğim. Saygılarımla.. | |
|